Eerste weekend

13 september 2015 - Heiligenschwendi, Zwitserland

Beste familie, vrienden en kennissen,

Gisteren zijn wij aangekomen in Heiligenschwendi na een mooie treinrit door Zwitserland en een goede vlucht naar Basel. Het is werkelijk adembenemend hier; een prachtige omgeving! We hebben in onze personeelsflat geen WIFI, dus het is lastig contact te houden. Ik schrijf deze blog vanuit Hotel Alpenblick, waar we onder het genot van een colaatje op de WIFI kunnen. Vanaf morgen beginnen onze eerste stagedagen hier en kunnen we dus echt aan de bak! Ik heb er veel zin in. Vandaag hebben we een 7 durende bergbeklimming (2000 meter) gemaakt en dat was erg tof. We deden dit met iemand die al veel ervaring hiermee had dus dat was ook fijn. Tijdens onze tocht werden we nog een heel deel vergezeld door een hond en hebben we veel berggeiten en schapen gezien.  We zijn dan van plan Bern te bezoeken, na de stagedagen. De personeelsflat ziet er verder goed uit, alles is schoon en de mensen zijn aardig. Wel is het een erg rustig dorp, waar weinig mensen leven, dus voor wat leven moeten we al gauw naar Thun, een grote stad aan het meer tegenover onze plek. Wat betreft de taal ben ik tot de volgende conclusie gekomen. I can a little bit English und ein bisschen Deutsch en met handen en voeten begrijpt iedereen mij tot nu toe!

Volgend weekend zal ik een nieuw, uitgebreid reisverhaal op deze blog zetten.

Fijne week allemaal gewenst!